Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Virality: Contagion Theory in the Age of Networks - Tony D. Sampson - cover
Virality: Contagion Theory in the Age of Networks - Tony D. Sampson - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 1 lista dei desideri
Virality: Contagion Theory in the Age of Networks
Disponibilità in 2 settimane
41,10 €
41,10 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,10 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,10 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Virality: Contagion Theory in the Age of Networks - Tony D. Sampson - cover

Descrizione


In this thought-provoking work, Tony D. Sampson presents a contagion theory fit for the age of networks. Unlike memes and microbial contagions, Virality does not restrict itself to biological analogies and medical metaphors. It instead points toward a theory of contagious assemblages, events, and affects. For Sampson, contagion is not necessarily a positive or negative force of encounter; it is how society comes together and relates. Sampson argues that a biological knowledge of contagion has been universally distributed by way of the rhetoric of fear used in the antivirus industry and other popular discourses surrounding network culture. This awareness is also detectable in concerns over too much connectivity, such as problems of global financial crisis and terrorism. Sampson's "virality" is as established as that of the biological meme and microbe but is not understood through representational thinking expressed in metaphors and analogies. Rather, Sampson interprets contagion theory through the social relationalities first established in Gabriel Tarde's microsociology and subsequently recognized in Gilles Deleuze's ontological worldview. According to Sampson, the reliance on representational thinking to explain the social behavior of networking-including that engaged in by nonhumans such as computers-allows language to overcategorize and limit analysis by imposing identities, oppositions, and resemblances on contagious phenomena. It is the power of these categories that impinges on social and cultural domains. Assemblage theory, on the other hand, is all about relationality and encounter, helping us to understand the viral as a positively sociological event, building from the molecular outward, long before it becomes biological.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2012
Paperback / softback
248 p.
Testo in English
216 x 140 mm
9780816670055
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore