Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling - Ronald Goldman - cover
An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling - Ronald Goldman - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling
Attualmente non disponibile
152,90 €
-5% 160,95 €
152,90 € 160,95 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
152,90 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
152,90 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling - Ronald Goldman - cover

Descrizione


Taking a novel, more appealing approach than current texts, An Integrated Introduction to Computer Graphics and Geometric Modeling focuses on graphics, modeling, and mathematical methods, including ray tracing, polygon shading, radiosity, fractals, freeform curves and surfaces, vector methods, and transformation techniques. The author begins with fractals, rather than the typical line-drawing algorithms found in many standard texts. He also brings the turtle back from obscurity to introduce several major concepts in computer graphics. Supplying the mathematical foundations, the book covers linear algebra topics, such as vector geometry and algebra, affine and projective spaces, affine maps, projective transformations, matrices, and quaternions. The main graphics areas explored include reflection and refraction, recursive ray tracing, radiosity, illumination models, polygon shading, and hidden surface procedures. The book also discusses geometric modeling, including planes, polygons, spheres, quadrics, algebraic and parametric curves and surfaces, constructive solid geometry, boundary files, octrees, interpolation, approximation, Bezier and B-spline methods, fractal algorithms, and subdivision techniques. Making the material accessible and relevant for years to come, the text avoids descriptions of current graphics hardware and special programming languages. Instead, it presents graphics algorithms based on well-established physical models of light and cogent mathematical methods.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Chapman & Hall/CRC Computer Graphics, Geometric Modeling, and Animation Series
2009
Hardback
590 p.
Testo in English
254 x 178 mm
1224 gr.
9781439803349
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore