Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Poststructuralism and Educational Research - Michael A. Peters,Nicholas C. Burbules - cover
Poststructuralism and Educational Research - Michael A. Peters,Nicholas C. Burbules - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Poststructuralism and Educational Research
Disponibile in 2 settimane
50,90 €
50,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
50,90 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
50,90 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Poststructuralism and Educational Research - Michael A. Peters,Nicholas C. Burbules - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Poststructuralism, and its implications for something called 'postmodernism,' is a major topic of discussion in social theory and research generally, including educational research. The works of the major authors in this tradition (Foucault, Lyotard, Cixous, Derrida, Haraway, to name a few) are challenging and difficult. Yet more and more theorists and researchers in educational scholarship use this term to describe their work. What does poststructuralism mean for these authors, and what significance does it have for educational inquiry? This book takes on these central questions and explores the impact of poststructuralism in language that makes the basic issues at stake accessible for a broad readership. Michael Peters and Nicholas C. Burbules highlight the implications of a poststructuralist stance for the conception of the research subject and examine its standards of validity and methods of investigation. They also lay out the distinguishing characteristics of this approach to educational inquiry, using as examples the particular ways in which writers (including Giroux, McLaren, Lather, and Ball) have tried to incorporate the poststructuralist perspective into their investigations of educational issues. The emphasis throughout this book will be on making these complex theoretical issues tangible and salient for the educational researcher.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Philosophy, Theory, and Educational Research Series
2004
Paperback / softback
128 p.
Testo in English
229 x 169 mm
195 gr.
9780847691203
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore