Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

A Multimodal Analysis of Picture Books for Children: A Systemic Functional Approach - Arsenio Jesus Moya Guijarro - cover
A Multimodal Analysis of Picture Books for Children: A Systemic Functional Approach - Arsenio Jesus Moya Guijarro - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
A Multimodal Analysis of Picture Books for Children: A Systemic Functional Approach
Disponibile in 2 settimane
46,50 €
46,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
46,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
A Multimodal Analysis of Picture Books for Children: A Systemic Functional Approach - Arsenio Jesus Moya Guijarro - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


A Multimodal Analysis of Picture Books for Children goes beyond the relation between the representation of reality and language alone; instead, it aims to analyze the intersemiosis between verbal and visual elements in a sample of nine picture books. The chapters included in this book take the most relevant systemic-functional and visual social semiotic theories a step further from previous studies and apply them to the genre of children's tales. Within the frameworks of Halliday's Systemic Functional Linguistics and Kress and van Leeuwen's Visual Social Semiotics, the aim is to identify the verbal and visual strategies available to the writer and illustrator (i) to convey representational meanings, (ii) to set up interpersonal relationships within the tale itself, as well as external relationships between writer and reader and, finally, (iii) to create coherent tales. This is achieved by analyzing and identifying the ideational, interpersonal and textual choices available to the writer to make meaning in picture books, and comparing them with the corresponding representational, interactive and compositional choices made by the illustrator. The analysis reveals how the verbal and visual modalities contribute to each other's meaning and makes the potential of combining verbal and non-verbal language in picture books evident.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Discussions in Functional Approaches to Language
2014
Paperback / softback
316 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9781908049780
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore