Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Intelligence, Sapience and Learning: Concepts, Framings and Practices - David Scott,Sandra Leaton Gray - cover
Intelligence, Sapience and Learning: Concepts, Framings and Practices - David Scott,Sandra Leaton Gray - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Intelligence, Sapience and Learning: Concepts, Framings and Practices
Disponibile in 3 settimane
193,88 €
-5% 204,08 €
193,88 € 204,08 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
193,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
193,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Intelligence, Sapience and Learning: Concepts, Framings and Practices - David Scott,Sandra Leaton Gray - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Examining the idea of intelligence in its diverse sociological and philosophical formations, Intelligence, Sapience and Learning explores the multiple and often complex meanings associated with the concept of intelligence, and its relationships with learning, curriculum and sapience. Scott and Leaton Gray explain a series of key concepts central to understanding the meta-concepts and practices of intelligence, learning and curriculum. These concepts include epistemology, free will and volition, hermeneutics, pragmatism, strong normative evaluations and pedagogy, amongst others. Focusing on six praxes that form a genealogy of the concept of intelligence, Scott and Leaton Gray argue for a re-framing of the concept and practice of intelligence, with profound consequences for how modern societies should be organised and how people should live their lives. This book is a follow-up to Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity, and takes a fresh look at the concept and practice of intelligence. It will appeal to curriculum theorists and those with an interest in curriculum and learning matters, as well as those working in the philosophy and sociology of education.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge International Studies in the Philosophy of Education
2024
Hardback
226 p.
Testo in English
229 x 152 mm
600 gr.
9781032484686
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore