Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education - Erika Piazzoli - cover
Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education - Erika Piazzoli - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education
Disponibile in 5 giorni lavorativi
118,74 €
-5% 124,99 €
118,74 € 124,99 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
118,74 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
118,74 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Embodying Language in Action: The Artistry of Process Drama in Second Language Education - Erika Piazzoli - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book explores embodiment in second language education, sociocultural theory and research. It focuses on process drama, an embodied approach that engages learners' imagination, body and voice to create a felt-experience of the second language and culture. Divided into three parts, it begins by examining the aesthetic and intercultural dimension of performative language teaching, the elements of drama and knowing-in-action. The central part of the book examines issues related to play, emotions, classroom discourse and assessment when learning a language through process drama, in a sociocultural perspective. The third part is an analysis of the author's qualitative research, which informs a subtle discussion on reflective practitioner methodology, learner engagement and teacher artistry. Each chapter includes a drama workshop, illustrating in practice what embodying language in action can look like when working with asylum seekers, adult learners with intellectual disabilities, pre-service teachers, international students and children involved in a Content and Language Integrated Learning (CLIL) programme. A unique combination of theory, research and reflective practice, this book provides valuable insights for teacher/artists, teacher educators and researchers in the fields of performative and sociocultural language learning.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2018
Hardback
367 p.
Testo in English
210 x 148 mm
4911 gr.
9783319779614
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore