Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Asian Students' Classroom Communication Patterns in U.S. Universities: An Emic Perspective - Jun Liu - cover
Asian Students' Classroom Communication Patterns in U.S. Universities: An Emic Perspective - Jun Liu - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Asian Students' Classroom Communication Patterns in U.S. Universities: An Emic Perspective
Disponibile in 2 settimane
121,10 €
121,10 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
121,10 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
121,10 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Asian Students' Classroom Communication Patterns in U.S. Universities: An Emic Perspective - Jun Liu - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The past decade has witnessed a steady increase in the numbers of Asian students in North American institutions of higher learning. While their academic success has been widely recognized, concerns about their silence in classrooms have also been expressed by educators. Following an overview of Asian students in North American higher education, this book presents a focused ethnographic study of twenty Asian graduate students enrolled in a major US university, exploring and describing Asian student's oral classroom participation modes across multiple factors. Four major classroom communication patterns--total integration, conditional interaction, marginal participation, and silent observation--are identified among the participants and discussed across sociocultural, affective, cognitive, linguistic, and pedagogical/environmental factors. Also discussed are the Asian concepts of face saving, politeness, and social identity in multiple discourse communities in light of Asian students' perceptions of and modes in classroom participation. The book concludes with a call for the development of cultural transformation competence, which encompasses social identity negotiation skills, and culture-sensitivity knowledge and mindful reflexivity in addition to communicative competence.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2001
Hardback
296 p.
Testo in English
9781567506204
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore