Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

What Ought to Scare You: Affect and Hollywood Horror Discourses, 1922-1968 - H. Marshall Leicester - cover
What Ought to Scare You: Affect and Hollywood Horror Discourses, 1922-1968 - H. Marshall Leicester - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
What Ought to Scare You: Affect and Hollywood Horror Discourses, 1922-1968
Disponibile in 2 settimane
110,00 €
110,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
110,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
110,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
What Ought to Scare You: Affect and Hollywood Horror Discourses, 1922-1968 - H. Marshall Leicester - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Using the Hollywood studio system (1931-1960) as a historical center, this book performs close readings of classic horror films (such as Frankenstein and Cat People) while asking the following three questions: What about this movie is weird? What does this movie think ought to scare you? If there weren't monsters in this movie, what would be wrong with these people's lives? These questions guide readers toward the uniqueness of horror films in relation to the way they are classified and the feeling of "horror" that they offer. The horror genre is a collection of culturally-shared elements--words, images, or themes used to signify or evoke horror, because they have been used that way before. Instead of treating movies as examples of the horror genre through how they evoke feelings from viewers, this book locates the meaning of horror within individual films and shows how movies make their own genealogies and complicate their own scares in an evolution of the genre. It argues that classic horror movies are forms of reception of--and resistance to--the ideas of horror that were current in their historical period. Working historically, the author traces movies' interactions with their precursors and co-conspirators to show how they are the agents of historical changes in the genre and in what we take to be horror.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Paperback / softback
277 p.
Testo in English
254 x 178 mm
9781476689791
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore