Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Vygotskian Perspectives on Literacy Research: Constructing Meaning through Collaborative Inquiry - cover
Vygotskian Perspectives on Literacy Research: Constructing Meaning through Collaborative Inquiry - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Vygotskian Perspectives on Literacy Research: Constructing Meaning through Collaborative Inquiry
Disponibilità in 2 settimane
73,00 €
73,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Vygotskian Perspectives on Literacy Research: Constructing Meaning through Collaborative Inquiry - cover

Descrizione


The authors in this 2000 collection use Vygotsky's cultural-historical theory of human development to frame their analyses of schooling, with particular emphasis on the ways in which literacy practices are mediated by social interaction and cultural artifacts. This volume extends Vygotsky's cultural-historical theoretical framework to embrace nuances of learning and development that are influenced by culture as instantiated through the experiences of race, ethnicity, and language variation. Rather than seeking to provide definitive answers to social questions using Vygotsky's core principles, the authors wrestle with educational problems through the mediation of Vygotsky's theory. In doing so, they both sharpen their focus on the problems and speak back to Vygotsky, helping to extend the foundation of his work to address modern problems. This collection serves as a form of collaborative inquiry that itself will stimulate further consideration of these topics.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives
1999
Paperback / softback
294 p.
Testo in English
229 x 152 mm
400 gr.
9780521638784
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore