Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Translating Tourism: Cross-Linguistic Differences of Alternative Worldviews - Sofia Malamatidou - cover
Translating Tourism: Cross-Linguistic Differences of Alternative Worldviews - Sofia Malamatidou - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Translating Tourism: Cross-Linguistic Differences of Alternative Worldviews
Disponibile in 3 settimane
139,48 €
-5% 146,82 €
139,48 € 146,82 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
139,48 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
139,48 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Translating Tourism: Cross-Linguistic Differences of Alternative Worldviews - Sofia Malamatidou - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book provides a large-scale empirical multilingual study of crosslinguistic differences in the language of destination promotion. The book explores how tourism texts are negotiated in translation, and how the translated texts reflect and reconcile different worldviews, that of the destination population and that of the tourist. Using the 2-million-word TrAIL (Tourism Across and & In-between Languages) corpus, which includes examples from official tourism websites in English, French, Greek, and Russian as well as translations between these languages, the author explores the differences in the key linguistic means used in destination promotion and what these linguistic choices can tell us about how these societies view the world around them differently. The book’s interdisciplinary focus makes it relevant to not only practising translators, but also students and scholars interested in issues surrounding tourism, promotion, and translation, as well as destination promoters who want to better understand the role that language and translation play in tourism promotion.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Palgrave Studies in Translating and Interpreting
2024
Hardback
334 p.
Testo in English
210 x 148 mm
9783031493485
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore