Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Spotlighting the Strengths of Every Single Student: Why U.S. Schools Need a New, Strengths-Based Approach - Elsie Jones-Smith - cover
Spotlighting the Strengths of Every Single Student: Why U.S. Schools Need a New, Strengths-Based Approach - Elsie Jones-Smith - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Spotlighting the Strengths of Every Single Student: Why U.S. Schools Need a New, Strengths-Based Approach
Disponibilità in 2 settimane
67,70 €
67,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
67,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
67,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Spotlighting the Strengths of Every Single Student: Why U.S. Schools Need a New, Strengths-Based Approach - Elsie Jones-Smith - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book explains how a teaching system focused on identifying and stoking each student's strengths—rather than concentrating on deficits—can bring remarkable academic improvement and achievement. It's a familiar and seemingly logical model: to improve performance, identify weaknesses and target these problem areas. Could doing the opposite be a better way? Licensed clinical psychologist Elsie Jones-Smith argues that strengths-based systems are indeed more effective—not just in social work, where the philosophy became popular; or in the business world, where the concept is increasingly being embraced—but in the academic setting as well. Spotlighting the Strengths of Every Single Student: Why U.S. Schools Need a New, Strengths-Based Approach explains how and why a system that focuses on students' strengths enables kids to be self-confident, goal-directed, and to possess a stronger sense of self-efficacy, self-control, and academic achievement. Jones-Smith also explains how such a system spurs appreciation and advancement of multiple intelligences, which in turn gives students the ability to address weaknesses—on their own. Another plus: this approach has also been shown to generally reduce school disciplinary actions and increase class attendance time.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2011
Hardback
304 p.
Testo in English
235 x 156 mm
624 gr.
9780313391538
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore