Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Philosophy of Marketing: The New Realist Approach - Matteo Giannasi,Francesco Casarin - cover
Philosophy of Marketing: The New Realist Approach - Matteo Giannasi,Francesco Casarin - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Philosophy of Marketing: The New Realist Approach
Attualmente non disponibile
217,34 €
-5% 228,78 €
217,34 € 228,78 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
217,34 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
217,34 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Philosophy of Marketing: The New Realist Approach - Matteo Giannasi,Francesco Casarin - cover

Descrizione


How can we overcome the rapidly ageing postmodernist paradigm, which has become sterile orthodoxy in marketing? This book answers this crucial question using fresh philosophical tools developed by New Realism. It indicates the opportunities missed by marketing due to the pervasive postmodernist ideology and proposes a new and fruitful approach pivoting on the significance of reality to marketing analyses and models. Intensifying reference to reality will boost marketing research and practice, rather than impair them; conversely, neglecting such a reference will prevent marketing from realising its full potential, in several contexts. The aim of the book is foundational: its purpose is not a return to traditional realism but to break new ground and overcome theoretical obstacles in marketing and management by revising some of their assumptions and enriching their categories, thereby paving the way to fresh approaches and methodological innovations. In that sense, the book encourages theoretical innovation and experimentation and introduces new concepts, like invitation and attrition, which can find fruitful applications in marketing theory and practice. That is meant to be conductive to the solution of important difficulties and to the uncovering of new phenomena. The last chapter of the book applies the new approach to eight case studies from business contexts. This book will be of interest to philosophers interested in New Realism and to researchers, scholars and marketing professionals sensitive to the importance and fruitfulness of reference to reality, for their own purposes.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Frontiers in the Development of International Business, Management and Marketing
2021
Hardback
266 p.
Testo in English
229 x 152 mm
489 gr.
9781032072333
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore