Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Open Admissions: The Poetics and Pedagogy of Toni Cade Bambara, June Jordan, Audre Lorde, and Adrienne Rich in the Era of Free College - Danica Savonick - cover
Open Admissions: The Poetics and Pedagogy of Toni Cade Bambara, June Jordan, Audre Lorde, and Adrienne Rich in the Era of Free College - Danica Savonick - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Open Admissions: The Poetics and Pedagogy of Toni Cade Bambara, June Jordan, Audre Lorde, and Adrienne Rich in the Era of Free College
Disponibile in 5 giorni lavorativi
36,50 €
36,50 €
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Open Admissions: The Poetics and Pedagogy of Toni Cade Bambara, June Jordan, Audre Lorde, and Adrienne Rich in the Era of Free College - Danica Savonick - cover

Descrizione


In Open Admissions Danica Savonick traces the largely untold story of the teaching experience of Toni Cade Bambara, June Jordan, Audre Lorde, and Adrienne Rich at the City University of New York (cuny) in the late 1960s and early 1970s. This period, during which cuny guaranteed tuition-free admission to every city high school graduate, was one of the most controversial in US educational history. Analyzing their archival teaching materials—syllabi, lesson plans, and assignments—alongside their published work, Savonick reveals how these renowned writers were also transformative educators who developed creative methods of teaching their students to navigate and change the world. In fact, many of their methods—such as student-led courses, collaborative public projects, and the publication of student writing—anticipated the kinds of student-centered and antiracist pedagogies that have become popular in recent years. In addition to recovering the pedagogical legacy of these writers, Savonick shows how teaching in cuny’s free and open classrooms fundamentally altered their writing and, with it, the course of American literature and feminist criticism.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Paperback / softback
264 p.
Testo in English
229 x 152 mm
363 gr.
9781478030614
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore