Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Introducing the Sociology of Food and Eating - Anne Murcott - cover
Introducing the Sociology of Food and Eating - Anne Murcott - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Introducing the Sociology of Food and Eating
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
29,68 €
-5% 31,24 €
29,68 € 31,24 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,68 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,68 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Introducing the Sociology of Food and Eating - Anne Murcott - cover

Descrizione


This textbook equips students with the ability to analyze and think critically about contemporary food topics. A thorough introduction to the sociology of food and eating, the book also acts as a primer to the discipline of sociology more generally. Chapters start with a 'common sense' assumption about food which students frequently encounter in their own lives or in the mass media. Topics include family meals, ethnic cuisines, cooking skills and convenience foods, eating out, food waste, and 'overpackaging'. Anne Murcott shows how systematic academic research approaches can allow students to move beyond 'conventional wisdoms' to examine sociological perspectives on food and eating. Key sociological concerns such as class, gender, age, ethnicity, power and identity are also introduced, accompanied by a wide range of examples from around the globe. By the end, readers will be able to think more critically and to apply sociological approaches to questions about food and society. Introducing the Sociology of Food and Eating is an essential introductory textbook for students in sociology and food studies. It provides readers with a solid basis for success in their studies - and with a new understanding of their own attitudes to food and eating.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2019
Paperback / softback
240 p.
Testo in English
234 x 156 mm
420 gr.
9781350022010
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore