Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Harlequin Britain: Pantomime and Entertainment, 1690-1760 - John O'Brien - cover
Harlequin Britain: Pantomime and Entertainment, 1690-1760 - John O'Brien - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Harlequin Britain: Pantomime and Entertainment, 1690-1760
Disponibile in 2 settimane
41,80 €
41,80 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,80 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
41,80 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Harlequin Britain: Pantomime and Entertainment, 1690-1760 - John O'Brien - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In the fall of 1723, two London theaters staged, almost simultaneously, pantomime performances of the Faust story. Unlike traditional five-act plays, pantomime - a bawdy hybrid of dance, music, spectacle, and commedia dell'arte featuring the familiar figure of the harlequin at its center-was a theatrical experience of unprecedented accessibility. The immediate popularity of this new genre drew theater apprentices to the cities to learn the new style, and pantomime became the subject of lively debate within British society. Alexander Pope and Henry Fielding bitterly opposed the intrusion into legitimate literary culture of what they regarded as fairground amusements that appealed to sensation and passion over reason and judgment. In Harlequin Britain, literary scholar John O'Brien examines this new form of entertainment and the effect it had on British culture. Why did pantomime become so popular so quickly? Why was it perceived as culturally threatening and socially destabilizing? O'Brien finds that pantomime's socially subversive commentary cut through the dampened spirit of debate created by Robert Walpole's one-party rule. At the same time, pantomime appealed to the abstracted taste of the mass audience. Its extraordinary popularity underscores the continuing centrality of live performance in a culture that is most typically seen as having shifted its attention to the written text-in particular, to the novel. Written in a lively style rich with anecdotes, Harlequin Britain establishes the emergence of eighteenth-century English pantomime, with its promiscuous blending of genres and subjects, as a key moment in the development of modern entertainment culture.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2015
Paperback / softback
304 p.
Testo in English
229 x 152 mm
431 gr.
9781421416939

Conosci l'autore

John O'Brien

1960, Oxford (Ohio)

Fratello della scrittrice Erin O'Brien, ha scritto, oltre al più celebre Via da Las Vegas, i romanzi Stripper Lessons e The Assault on Tony’s e Better, usciti postumi. Afflitto da gravi problemi di alcolismo, O’Brien si è suicidato nell'aprile 1994, appena due settimane dopo aver firmato il contratto per i diritti cinematografici di Via da Las Vegas, e senza aver ottenuto, in vita, il riconoscimento che la sua opera avrebbe meritato.

Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore