Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Handbook of Research on Leadership and Creativity
Attualmente non disponibile
59,49 €
59,49 €
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,49 € Spedizione gratuita
disponibile in 7 settimane Non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,49 € Spedizione gratuita
disponibile in 7 settimane Non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi

Descrizione


The rapid pace of technological change and globalization of products, competition and services have conspired to place a new premium on innovation for firms across the world. Although many variables influence creativity and innovation, the effective leadership of creative teams has proved especially important. This timely Handbook presents the state of the art for what leaders must do to lead creative teams and how they should do it. Handbook of Research on Leadership and Creativity is divided into three major sections. The first section on leadership functions identifies key activities that must be executed by leaders if creative efforts are to prove successful. The next section explains creative leadership using available theoretical models, examining the effects of leader behaviors on follower creativity. The final section investigates specific domains where organizations seek creativity. It covers the creative domains of research and development as well as military and academia, which have not traditionally been viewed as domains where creative leadership is critical. This comprehensive Handbook makes a significant contribution to the literature on creativity and innovation and will be welcomed as an accessible yet authoritative text by students, teachers and researchers alike. Contributors: S. Acar, R. Bathurst, L. Bennich-Bjoerkman, A. Carmeli, S. Connelly, D. De Paoli, D.C. Derrick, T.L. Friedrich, S. Hemlin, C. Higgs, S.T. Hunter, S.G. Isaksen, K.S. Jaussi, B.S. Jayne, R.K. Kazanjian, J. Kratzer, G.S. Ligon, J.B. Lovelace, M. Mance, S.E. Markham, T. McIntosh, I. Michelfelder, T.J. Mulhearn, B.H. Neely, C.L.K. Olsson, G. Puccio, R. Reiter-Palmon, A. Ropo, K. Rosing, R.P. Royston, J.B. Schmidt, L.M. Steele, J.P. Stephens, E.M. Todd, D. van Knippenberg, L.L. Watts, J. Witt Smith, S. Zaccaro, M. Zhong
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Research Handbooks in Business and Management series
2018
Paperback / softback
512 p.
Testo in English
244 x 169 mm
9781784715472
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore