Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Ethics and Aesthetics in Contemporary African Cinema: The Politics of Beauty - James S. Williams - cover
Ethics and Aesthetics in Contemporary African Cinema: The Politics of Beauty - James S. Williams - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Ethics and Aesthetics in Contemporary African Cinema: The Politics of Beauty
Disponibile in 2 settimane
57,00 €
57,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
57,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
57,00 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Ethics and Aesthetics in Contemporary African Cinema: The Politics of Beauty - James S. Williams - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Since the beginnings of African cinema, the realm of beauty on screen has been treated with suspicion by directors and critics alike. James S. Williams explores an exciting new generation of African directors, including Abderrahmane Sissako, Mahamat-Saleh Haroun, Fanta Regina Nacro, Alain Gomis, Newton I. Aduaka, Jean-Pierre Bekolo and Mati Diop, who have begun to reassess and embrace the concept of cinematic beauty by not reducing it to ideological critique or the old ideals of pan-Africanism. Locating the aesthetic within a range of critical fields - the rupturing of narrative spectacle and violence by montage, the archives of the everyday in the 'afropolis', the plurivocal mysteries of sound and language, male intimacy and desire, the borderzones of migration and transcultural drift - this study reveals the possibility for new, non-conceptual kinds of beauty in African cinema: abstract, material, migrant, erotic, convulsive, queer. Through close readings of key works such as Life on Earth (1998), The Night of Truth (2004), Bamako (2006), Daratt (Dry Season) (2006), A Screaming Man (2010), Tey (Today) (2012), The Pirogue (2012), Mille soleils (2013) and Timbuktu (2014), Williams argues that contemporary African filmmakers are proposing propitious, ethical forms of relationality and intersubjectivity. These stimulate new modes of cultural resistance and transformation that serve to redefine the transnational and the cosmopolitan as well as the very notion of the political in postcolonial art cinema.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

World Cinema
2020
Paperback / softback
376 p.
Testo in English
234 x 156 mm
526 gr.
9781350194403
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore