Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Designing Social Research: A Guide for the Bewildered - Ian Greener - cover
Designing Social Research: A Guide for the Bewildered - Ian Greener - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Designing Social Research: A Guide for the Bewildered
Disponibilità in 2 settimane
85,50 €
85,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
85,50 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
85,50 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Designing Social Research: A Guide for the Bewildered - Ian Greener - cover

Descrizione


Designing Social Research aims to guide students and new researchers using everyday non-jargonised language through the jungle of setting up their own research study. Ian Greener provides readers an accessible combination of guidance on how to practically plan one's research and understand the underpinning methodological principles that should inform the decisions we make about the methods we plan to use. This is the perfect starter book for anyone looking to design their own research project and make sense of and justify the many decisions that go into the research design process. The goal throughout is to enable students and researchers to assess the appropriateness of a range of methods and to get understanding of the strengths and limitations of different approaches to research. Greener highlights key debates in the field - both philosophical and practical - and presents them in such a way that they remain constantly relevant to research practice of his readers. Coverage includes: - Framing an effective research question/problem; - Examining the jargon of social research; - The links between theory, methodology and method; - The role of literature reviewing in research design; - Managing and planning the research process; - Sampling; - Qualitative designs; - Quantitative designs; - Mixed methods designs; - Data analysis. Designing Social Research will be ideal first reading for M-level students and undergraduates planning significant research projects for their dissertations. It will also be invaluable to first year PhD students considering how they will go about their research projects.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2011
Paperback / softback
224 p.
Testo in English
242 x 170 mm
400 gr.
9781849201902
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore