Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement - Judith Lynne Hanna - cover
Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement - Judith Lynne Hanna - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement
Disponibile in 2 settimane
56,70 €
56,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
56,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
56,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement - Judith Lynne Hanna - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Dancing to Learn: Cognition, Emotion, and Movement explores the rationale for dance as a medium of learning to help engage educators and scientists to explore the underpinnings of dance, and dancers as well as members of the general public who are curious about new ways of comprehending dance. Among policy-makers, teachers, and parents, there is a heightened concern for successful pedagogical strategies. They want to know what can work with learners. This book approaches the subject of learning in, about, and through dance by triangulating knowledge from the arts and humanities, social and behavioral sciences, and cognitive and neurological sciences to challenge dismissive views of the cognitive importance of the physical dance. Insights come from theories and research findings in aesthetics, anthropology, cognitive science, dance, education, feminist theory, linguistics, neuroscience, phenomenology, psychology, and sociology. Using a single theory puts blinders on to other ways of description and analysis. Of course, all knowledge is tentative. Experiments necessarily must focus on a narrow topic and often use a special demographic-university students, and we don't know the representativeness of case studies.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2014
Paperback / softback
230 p.
Testo in English
227 x 155 mm
372 gr.
9781475806052
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore