Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Curricular and Architectural Encounters with W.G. Sebald: Unsettling Complacency, Reconstructing Subjectivity - cover
Curricular and Architectural Encounters with W.G. Sebald: Unsettling Complacency, Reconstructing Subjectivity - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Curricular and Architectural Encounters with W.G. Sebald: Unsettling Complacency, Reconstructing Subjectivity
Disponibilità in 2 settimane
72,20 €
72,20 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
72,20 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
72,20 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Curricular and Architectural Encounters with W.G. Sebald: Unsettling Complacency, Reconstructing Subjectivity - cover

Descrizione


This book engages with the writings of W.G. Sebald, mediated by perspectives drawn from curriculum and architecture, to explore the theme of unsettling complacency and confront difficult knowledge around trauma, discrimination and destruction. Moving beyond overly instrumentalist and reductive approaches, the authors combine disciplines in a scholarly fashion to encourage readers to stretch their understandings of currere. The chapters exemplify important, timely and complicated conversations centred on ethical response and responsibility, in order to imagine a more just and aesthetically experienced world. In the analysis of BILDUNG as human formation, the book illuminates the pertinent lessons to be learned from the works of Sebald and provokes further investigations into the questions of memory, grief, and limits of language. Through its juxtaposition of curriculum and architecture, and using the prose of Sebald as a prism, the book revitalizes questions about education and ethics, probes the unsettling of complacency, and enables conversation around difficult knowledge and ethical responsibility, as well as offering hope and resolve. An important intervention in standard approaches to understanding currere, this book provides essential context for scholars and educators with interests in the history of education, curriculum architectural education and practice studies, memory studies, narrative research, Sebaldian studies, and educational philosophy.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Studies in Curriculum Theory Series
2024
Paperback / softback
318 p.
Testo in English
229 x 152 mm
630 gr.
9781032299730
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore