Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
A Beginner's Guide to Puzzle Games
Scaricabile subito
5,49 €
5,49 €
Scaricabile subito
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
5,49 € Spedizione gratuita
disponibilità immediata disponibilità immediata
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
5,49 € Spedizione gratuita
disponibilità immediata disponibilità immediata
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
A Beginner's Guide to Puzzle Games
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi
A Beginner's Guide to Puzzle Games
Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


Newly Edited and Updated Version Master 2D Puzzle games with Unity Without this book, most people spend too long trying to create 2D puzzle games the hard way. This book is the only one that will get you to create puzzle games, word games, and card games without wasting so much time. It includes six chapters that painlessly teach you the necessary skills to get started with 2D games and implement the gameplay that you need to create entertaining casual games that you could publish online. What you will learn After completing this book, you will be able to create entertaining 2D puzzle games. Along the way you will also learn to: - Improve your Unity and C# skills. - Combine variables, functions, loops, and conditional statements to create the structure of your game. - Create and modify the user interface from a script (e.g., splash-screen, score, cards, letters, sound, etc.). - Create and handle important events such as drag, drop, click, etc. - Change the texture of a sprite at run-time. - Create mechanisms that make it possible for the player to move (i.e., drag and drop) 2D objects, to make these pieces "snap" to a particular location, and to detect when the player has dragged and dropped a piece to the correct location. Content of the book The content of the book is as follows: - In Chapter 1 you will create a word guessing game with high replay value where the player has to find the letters that make-up a word chosen at random from a text file that includes thousands of possible words to guess. - In Chapter 2 you will learn to create a game where the player has to memorize and to play an increasing sequence of colors and sounds, in a similar way as the Simon game that was popular in the 80s. You will learn how to create and generate audio within Unity and change the sounds' frequency, to detect when a player has pressed a button, to generate colors at random, and also to record the sequence entered by the player and then compare it to the correct sequence. Along the way, you will also learn and apply the concept of finite state machine, which is very important in computer science. - In Chapter 3 you will create a card game where the player has to match cards after memorizing their location. You will also detect and manage mouse events. - In Chapter 4 you will create a puzzle game where the player needs to move pieces in the right location to complete a puzzle. You will also learn how to easily modify the image of the puzzle to make it your own without changing a line of code. - Chapter 5 provides answers to frequently-asked questions. If you want to learn how to code in C# while creating 2D games with Unity using a tried-and-tested method: download this book now!
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2020
Testo in en
Tutti i dispositivi (eccetto Kindle) Scopri di più
Reflowable
9798555884800
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli eBook venduti da IBS.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.

Compatibilità:

Gli eBook venduti da IBS.it possono essere letti utilizzando uno qualsiasi dei seguenti dispositivi: PC, eReader, Smartphone, Tablet o con una app Kobo iOS o Android.

Cloud:

Gli eBook venduti da IBS.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.

Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore