Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stolen Time: Black Fad Performance and the Calypso Craze - Shane Vogel - cover
Stolen Time: Black Fad Performance and the Calypso Craze - Shane Vogel - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Stolen Time: Black Fad Performance and the Calypso Craze
Disponibile in 5 giorni lavorativi
30,88 €
-5% 32,50 €
30,88 € 32,50 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,88 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Stolen Time: Black Fad Performance and the Calypso Craze - Shane Vogel - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In 1956 Harry Belafonte's Calypso became the first LP to sell more than a million copies. For a few fleeting months, calypso music was the top-selling genre in the US-it even threatened to supplant rock and roll. Stolen Time provides a vivid cultural history of this moment and outlines a new framework-black fad performance-for understanding race, performance, and mass culture in the twentieth century United States. Vogel situates the calypso craze within a cycle of cultural appropriation, including the ragtime craze of 1890s and the Negro vogue of the 1920s, that encapsulates the culture of the Jim Crow era. He follows the fad as it moves defiantly away from any attempt at authenticity and shamelessly embraces calypso kitsch. Although white calypso performers were indeed complicit in a kind of imperialist theft of Trinidadian music and dance, Vogel argues, black calypso craze performers enacted a different, and subtly subversive, kind of theft. They appropriated not Caribbean culture itself, but the US version of it-and in so doing, they mocked American notions of racial authenticity. From musical recordings, nightclub acts, and television broadcasts to Broadway musicals, film, and modern dance, he shows how performers seized the ephemeral opportunities of the fad to comment on black cultural history and even question the meaning of race itself.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2018
Paperback / softback
272 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780226568447
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore