Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Learning as a Generative Activity: Eight Learning Strategies that Promote Understanding - Logan Fiorella,Richard E. Mayer - cover
Learning as a Generative Activity: Eight Learning Strategies that Promote Understanding - Logan Fiorella,Richard E. Mayer - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Learning as a Generative Activity: Eight Learning Strategies that Promote Understanding
Disponibile in 2 settimane
39,50 €
39,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
39,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
39,50 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Learning as a Generative Activity: Eight Learning Strategies that Promote Understanding - Logan Fiorella,Richard E. Mayer - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


During the past twenty-five years, researchers have made impressive advances in pinpointing effective learning strategies (namely, activities the learner engages in during learning that are intended to improve learning). In Learning as a Generative Activity: Eight Learning Strategies that Promote Understanding, Logan Fiorella and Richard E. Mayer share eight evidence-based learning strategies that promote understanding: summarizing, mapping, drawing, imagining, self-testing, self-explaining, teaching, and enacting. Each chapter describes and exemplifies a learning strategy, examines the underlying cognitive theory, evaluates strategy effectiveness by analyzing the latest research, pinpoints boundary conditions, and explores practical implications and future directions. Each learning strategy targets generative learning, in which learners actively make sense out of the material so they can apply their learning to new situations. This concise, accessible introduction to learning strategies will benefit students, researchers, and practitioners in educational psychology, as well as general readers interested in the important twenty-first-century skill of regulating one's own learning.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2020
Paperback / softback
234 p.
Testo in English
229 x 152 mm
352 gr.
9781107687974
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore