Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy - cover
The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy
Attualmente non disponibile
85,07 €
85,07 €
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
85,07 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
85,07 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy - cover

Descrizione


How do we place value on goods - and, importantly, why? Valuation and pricing are core issues in the market economy, but understanding of these concepts and their interrelation is weak. In response, The Worth of Goods takes a sociological approach to the perennial but timely question of what makes a product valuable. Structured in three parts, it first examines value in the broader sense - moral values and how they are formed, and the relations between economic and non-economic values - discussing such matters as the value of an oil spill, the price of a scientific paper, value in ethical consumption, and imaginative value. The second part discusses the issues surrounding valuation in aesthetic markets, specifically wine, fashion models, art, and the creative industries. The third part analyzes valuation in financial markets - credit rating agencies, stock exchange markets, and industrial production. This pioneering volume brings together leading social scientists to provide a range of theoretical tools and case studies for understanding price and the creation of value in markets within social and cultural contexts and preconditions. It is an important source for scholars in economics, sociology, anthropology, and political science interested in how markets work, and how value is established.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2011
Paperback / softback
362 p.
Testo in English
229 x 161 mm
530 gr.
9780199594658
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore