Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools - Marcus Bell - cover
Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools - Marcus Bell - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools
Disponibilità in 2 settimane
36,70 €
36,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Whiteness Interrupted: White Teachers and Racial Identity in Predominantly Black Schools - Marcus Bell - cover

Descrizione


In Whiteness Interrupted Marcus Bell presents a revealing portrait of white teachers in majority-black schools in which he examines the limitations of understandings of how white racial identity is formed. Through in-depth interviews with dozens of white teachers from a racially segregated, urban school district in Upstate New York, Bell outlines how whiteness is constructed based on localized interactions and takes a different form in predominantly black spaces. He finds that in response to racial stress in a difficult teaching environment, white teachers conceptualized whiteness as a stigmatized category predicated on white victimization. When discussing race outside majority-black spaces, Bell's subjects characterized American society as postracial, in which race seldom affects outcomes. Conversely, in discussing their experiences within predominantly black spaces, they rejected the idea of white privilege, often angrily, and instead focused on what they saw as the racial privilege of blackness. Throughout, Bell underscores the significance of white victimization narratives in black spaces and their repercussions as the United States becomes a majority-minority society.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Paperback / softback
264 p.
Testo in English
229 x 152 mm
386 gr.
9781478014638
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore