Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Small, Medium, Large: How Government Made the U.S. into a Manufacturing Powerhouse - Colleen A. Dunlavy - cover
Small, Medium, Large: How Government Made the U.S. into a Manufacturing Powerhouse - Colleen A. Dunlavy - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Small, Medium, Large: How Government Made the U.S. into a Manufacturing Powerhouse
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
29,69 €
-5% 31,25 €
29,69 € 31,25 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
29,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Small, Medium, Large: How Government Made the U.S. into a Manufacturing Powerhouse - Colleen A. Dunlavy - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


We live in a world of seemingly limitless consumer choice. Yet, as every shopper knows without thinking about it, many everyday goods – from beds to batteries to printer paper – are available in a finite number of “standard sizes.” What makes these sizes “standard” is an agreement among competing firms to make or sell products with the same limited dimensions. But how did firms – often hotly competing firms – reach such collective agreements? In exploring this question, Colleen Dunlavy puts the history of mass production and distribution in an entirely new light. She reveals that, despite the widely publicized model offered by Henry Ford, mass production techniques did not naturally diffuse throughout the U.S. economy. On the contrary, formidable market forces blocked their diffusion. It was only under the cover of collectively agreed-upon, industrywide standard sizes – orchestrated by the federal government – that competing firms were able to break free of market forces and transition to mass production and distribution. Without government promotion of standard sizes, the twentieth-century American variety of capitalism would have looked markedly less “Fordist.” Small, Medium, Large will make all of us think differently about the everyday consumer choices we take for granted.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
240 p.
Testo in English
223 x 147 mm
680 gr.
9781509561735
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore