Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Purity is a Myth - The Materiality of Concrete Art  from Argentina, Brazil, and Uruguay - Zanna Gilbert,Pia Gottschaller,Tom Learner - cover
Purity is a Myth - The Materiality of Concrete Art  from Argentina, Brazil, and Uruguay - Zanna Gilbert,Pia Gottschaller,Tom Learner - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Purity is a Myth - The Materiality of Concrete Art from Argentina, Brazil, and Uruguay
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
77,19 €
-5% 81,25 €
77,19 € 81,25 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
77,19 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
77,19 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Purity is a Myth - The Materiality of Concrete Art  from Argentina, Brazil, and Uruguay - Zanna Gilbert,Pia Gottschaller,Tom Learner - cover

Descrizione


Presenting new scholarship, this publication is an innovative technical study of the Concrete art movement in Argentina, Brazil, and Uruguay from the 1940s to the 1960s.;; Purity Is a Myth presents new scholarship on Concrete art in Argentina, Brazil, and Uruguay from the 1940s to the 1960s. Originally coined by the Dutch artist Theo van Doesburg in 1930, the term concrete denotes abstract painting with no reference to external reality. Van Doesburg argued that there was nothing more real than a line, color, or plane. Artists such as Willys de Castro, Lygia Clark, Waldemar Cordeiro, Hermelindo Fiaminghi, Judith Lauand, Raul Lozza, Tomas Maldonado, Helio Oiticica, and Rhod Rothfuss would reinvent this concept in postwar Latin America.;; Drawing on research conducted by Getty and international partners, the essays in this volume address a variety of topics, including the general history, emergence, and reception of Concrete art; processes and color; scientific analysis of works; illustrated chronologies of the paint industry in Brazil and Argentina; and Concrete design on paper. An innovative technical study of the Concrete art movement in Latin America, this volume will be indispensable to scholars, practitioners, and students of Latin American art.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Getty Publications - (Yale)
2021
Paperback / softback
336 p.
Testo in English
250 x 150 mm
666 gr.
9781606067239
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore