Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry - Jason Schreier - cover
Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry - Jason Schreier - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 7 liste dei desideri
Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
17,80 €
-5% 18,74 €
17,80 € 18,74 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
17,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
17,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry - Jason Schreier - cover

Descrizione


THE INSTANT NEW YORK TIMES BESTSELLER. From the bestselling author of Blood, Sweat, and Pixels comes the next definitive, behind-the-scenes account of the video game industry: how some of the past decade's most renowned studios fell apart-and the stories, both triumphant and tragic, of what happened next. Jason Schreier's groundbreaking reporting has earned him a place among the preeminent investigative journalists covering the world of video games. In his eagerly anticipated, deeply researched new book, Schreier trains his investigative eye on the volatility of the video game industry and the resilience of the people who work in it. The business of videogames is both a prestige industry and an opaque one. Based on dozens of first-hand interviews that cover the development of landmark games-Bioshock Infinite, Epic Mickey, Dead Space, and more-on to the shocking closures of the studios that made them, Press Reset tells the stories of how real people are affected by game studio shutdowns, and how they recover, move on, or escape the industry entirely. Schreier's insider interviews cover hostile takeovers, abusive bosses, corporate drama, bounced checks, and that one time the Boston Red Sox's Curt Schilling decided he was going to lead a game studio that would take out World of Warcraft. Along the way, he asks pressing questions about why, when the video game industry is more successful than ever, it's become so hard to make a stable living making video games-and whether the business of making games can change before it's too late.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Paperback / softback
320 p.
Testo in English
208 x 140 mm
320 gr.
9781538735497
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore