Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Postdigital Play and Global Education: Reconfiguring Research - Kerryn Dixon,Karin Murris,Joanne Peers - cover
Postdigital Play and Global Education: Reconfiguring Research - Kerryn Dixon,Karin Murris,Joanne Peers - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Postdigital Play and Global Education: Reconfiguring Research
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
45,12 €
-5% 47,49 €
45,12 € 47,49 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
45,12 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
45,12 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Postdigital Play and Global Education: Reconfiguring Research - Kerryn Dixon,Karin Murris,Joanne Peers - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Postdigital Play and Global Education: Reconfiguring Research is a re-turn to a large-scale, international project on children’s digital play. Adopting postqualitative and posthumanist theories, research practices are reconfigured all the way down from what counts as ‘data’, ‘tools’, ‘instruments’, ‘transcription’, research sites’, ‘researchers’, to notions of responsibility and accountability in qualitative research. Through a series of vignettes involving complex human and more-than-human collaborators (e.g., GoPros, octopus, avatars, diaries, sackball, LEGO bricks), the authors challenge who and what can be playful and creative across contexts in the global north and global south. The diffractive methodology enacted interrupts Western developmental notions of agency that are dominant in research involving young children. The concept of ‘postdigital’ offers fresh opportunities to disrupt dominant understandings of children’s play. Play emerges as an enigmatic and shape-shifting human and more-than-human agentic force that operates beyond digital/non-digital, online/ offline binaries. By attuning to race, gender, age and language, invisible and colonising aspects of postdigital worldings the authors show how global education research can be reimagined through a posthumanist decentering of children without erasure. Postdigital Play and Global Education puts into practice Karen Barad’s agential realism, but also a range of postdevelopmental and posthumanist writings from diverse fields. The book will be of particular interest to researchers looking for guidance to enact agential realist and posthumanist philosophies in research involving young children.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Postqualitative, New Materialist and Critical Posthumanist Research
2024
Paperback / softback
272 p.
Testo in English
234 x 156 mm
560 gr.
9781032070278
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore