Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Own Label: Sainsbury's Design Studio: 1962 - 1977 - Jonny Trunk,FUEL - cover
Own Label: Sainsbury's Design Studio: 1962 - 1977 - Jonny Trunk,FUEL - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Own Label: Sainsbury's Design Studio: 1962 - 1977
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
23,69 €
-5% 24,94 €
23,69 € 24,94 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
23,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
23,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Own Label: Sainsbury's Design Studio: 1962 - 1977 - Jonny Trunk,FUEL - cover

Descrizione


A new expanded edition of this must-have book for all graphic designers In 1962, when Peter Dixon joined the Sainsbury's Design Studio, a remarkable revolution in packaging design began. The supermarket was developing its distinctive range of Own Label products, and Dixon's designs for the line were revolutionary: simple, stripped down, creative, and completely different from what had gone before. Their striking modernity pushed the boundaries, reflecting a period full of optimism. They also helped build Sainsbury's into a brand giant, the first real 'Super' market of the time. This book examines and celebrates this paradigm shift that redefined packaging design, and led to the creation of some of the most original packaging ever seen. Produced in collaboration with the Sainsbury family and The Sainsbury Archive, the book reveals an astonishing and exhaustive body of work. A unique insight into what and how we ate, the packaging is presented using both scanned original flat packets and photographic records made at the time by the design team. An essential book for graphic designers and those interested in the culture of consumerism, these designs remain fresh and relevant today. This feast of nostalgia taps into the fond memories of a generation brought up on these beautifully packaged goods.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2019
Paperback / softback
240 p.
Testo in English
820 gr.
9780995745582
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore