Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Music, emotions, autobiographical memory. An interdisciplinary approach
Attualmente non disponibile
18,04 €
-5% 18,99 €
18,04 € 18,99 € -5%
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
18,04 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
18,04 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
Music, emotions, autobiographical memory. An interdisciplinary approach - copertina
Chiudi
Music, emotions, autobiographical memory. An interdisciplinary approach

Descrizione


The volume comes from intensive researches on the connection between music and memory that have been taking place for over 5 years at the LEPE (Laboratory of Epistemologies and Educational Practices), Department of Humanities, University of Naples “Federico II”. International academics partners have collaborated to its realization. The contributions included present an interdisciplinary approach, between neurosciences, psychology and pedagogy, and are the result of scientific research conducted in the last year and not yet been published. Innovatively, for the first time the connection between music, emotions and memory is explored in all its complexity in an interdisciplinary and intercultural approach, with the support of empirical results of accredited scientific research.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

1 gennaio 2015
184 p., Brossura
9788820766153
Chiudi

Indice


Indice

Introduction di Maria Rosaria Strollo, Alessandra Romano

I. Emotion, memory and music: a critical review and recommendations for future research – Annemieke Johanna Maria Van den Tol, Timothy David Ritchie
II. Music as an expression of self: autobiography in the context of medical, neurological, and mental disorders – Nicola Demonte , Timothy David Ritchie
III. Autobiographical fading affect bias in the context of mood-altering music – Timothy David Ritchie
IV. Several family cultures of pupils in school: some exercises toward an intercultural thought in education through music, autobiography, memory – Mariangela Giusti
V. Methodological considerations for guitar training research – Dustin C. Smith, Brady Patzer, Joseph R. Keebler
VI. Sad music-evoked autobiografical memories: on the perceived emotional valance of music that reminds people of a sad event – Annemieke Johanna Maria Van den Tol, Timothy David Ritchie
VII. The strength of the story: Mcing and social networking – Donatello Smeriglio
VIII. Music, sounds and identity development: the role of the lullabies – Alessandra Romano
IX. Music, memory, autobiography: a pedagogical approach – Maria Rosaria Strollo
X. Conclusions – Maria Rosaria Strollo, Alessandra Romano

Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore