Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Money in the Air: Art Dealers and the Making of a Transatlantic Market, 1880-1930 - Gail Feigenbaum,Sandra van Ginhoven,Edward Sterrett - cover
Money in the Air: Art Dealers and the Making of a Transatlantic Market, 1880-1930 - Gail Feigenbaum,Sandra van Ginhoven,Edward Sterrett - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Money in the Air: Art Dealers and the Making of a Transatlantic Market, 1880-1930
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
59,38 €
-5% 62,50 €
59,38 € 62,50 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,38 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,38 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Money in the Air: Art Dealers and the Making of a Transatlantic Market, 1880-1930 - Gail Feigenbaum,Sandra van Ginhoven,Edward Sterrett - cover

Descrizione


“There was money in the air, ever so much money,” wrote Henry James in 1907, reflecting on the American appetite for art acquisitions. Indeed, collectors such as Henry Clay Frick and Andrew W. Mellon are credited with bringing noteworthy European art to the United States, with their collections forming the backbone of major American museums today. But what of the dealers, who possessed the expertise in art and recognized the potential of developing a new market model on both sides of the Atlantic? Money in the Air investigates the often-overlooked role of these dealers in creating an international art world. Contributors examine the histories of well-known international firms like Duveen Brothers, M. Knoedler & Co., and Goupil Cie and their relationships with American clients, as well as accounts of other remarkable dealers active in the transatlantic art market. Drawing on dealer archives, scholars reveal compelling findings, including previously unknown partnerships and systems of cooperation. This volume offers new perspectives on the development of art collections that formed the core of American art museums, such as the National Gallery of Art, the Metropolitan Museum of Art, and the Frick Collection.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Issues & Debates
2024
Paperback / softback
384 p.
Testo in English
245 x 178 mm
9781606068915
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore