Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Investigating Google's Search Engine: Ethics, Algorithms, and the Machines Built to Read Us - Rosie Graham - cover
Investigating Google's Search Engine: Ethics, Algorithms, and the Machines Built to Read Us - Rosie Graham - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Investigating Google's Search Engine: Ethics, Algorithms, and the Machines Built to Read Us
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
26,12 €
-5% 27,49 €
26,12 € 27,49 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
26,12 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
26,12 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Investigating Google's Search Engine: Ethics, Algorithms, and the Machines Built to Read Us - Rosie Graham - cover

Descrizione


What do search engines do? And what should they do? These questions seem relatively simple but are actually urgent social and ethical issues. The influence of Google's search engine is enormous. It does not only shape how Internet users find pages on the World Wide Web, but how we think as individuals, how we collectively remember the past, and how we communicate with one another. This book explores the impact of search engines within contemporary digital culture, focusing on the social, cultural, and philosophical influence of Google. Using case studies like Google's role in the rise of fake news, instances of sexist and misogynistic Autocomplete suggestions, and search queries relating to LGBTQ+ values, it offers original evidence to intervene practically in existing debates. It also addresses other understudied aspects of Google's influence, including the profound implications of its revenue generation for wider society. In doing this, this important book helps to evaluate the real cost of search engines on an individual and global scale.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Bloomsbury Studies in Digital Cultures
2023
Paperback / softback
256 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9781350325197
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore