Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

International Design Organizations: Histories, Legacies, Values - cover
International Design Organizations: Histories, Legacies, Values - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
International Design Organizations: Histories, Legacies, Values
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
106,88 €
-5% 112,50 €
106,88 € 112,50 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
106,88 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
106,88 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
International Design Organizations: Histories, Legacies, Values - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This innovative volume brings together international design scholars to address the history and present-day status of national and international design organizations, working across design disciplines and located in countries including Argentina, Turkey, Estonia, Switzerland, Italy, China and the USA. In the second half of the 20th century, many non-governmental organizations were created to address urgent cultural, economic and welfare issues. Design organizations set out to create an international consensus for the future direction of design. This included enhancing communication between professionals, educators and practitioners, raising standards for design, and creating communities of designers across linguistic, national and political borders. Shared needs and agendas were identified and categories of design constantly defined and re-defined, often with overt cultural and political intents. Drawing on an impressive range of original research, archival sources and oral testimony, this volume questions the aims and achievements of national and international design organizations in light of their subsequent histories and their global remits. The Cold War period is central to the book, while many chapters draw on post-colonial perspectives to interpret how transnational networks and negotiations took place at events and congresses, and through publication.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2022
Hardback
352 p.
Testo in English
234 x 156 mm
686 gr.
9781350112513
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore