Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It - Jamie R. Abrams - cover
Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It - Jamie R. Abrams - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It
Disponibile in 5 giorni lavorativi
33,05 €
-5% 34,79 €
33,05 € 34,79 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
33,05 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
33,05 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Inclusive Socratic Teaching: Why Law Schools Need It and How to Achieve It - Jamie R. Abrams - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


For more than fifty years, scholars have documented and critiqued the marginalizing effects of the Socratic teaching techniques that dominate law school classrooms. In spite of this, law school budgets, staffing models, and course requirements still center Socratic classrooms as the curricular core of legal education. In this clear-eyed book, law professor Jamie R. Abrams catalogs both the harms of the Socratic method and the deteriorating well-being of modern law students and lawyers, concluding that there is nothing to lose and so much to gain by reimagining Socratic teaching. Recognizing that these traditional classrooms are still necessary sites to fortify and catalyze other innovations and values in legal education, Inclusive Socratic Teaching provides concrete tips and strategies to dismantle the autocratic power and inequality that so often characterize these classrooms. A galvanizing call to action, this hands-on guide equips educators and administrators with an inclusive teaching model that reframes the Socratic classroom around teaching techniques that are student centered, skills centered, client centered, and community centered.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Paperback / softback
264 p.
Testo in English
229 x 152 mm
408 gr.
9780520390720
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore