Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Hollywood Studio System: A History - NA NA - cover
The Hollywood Studio System: A History - NA NA - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 3 liste dei desideri
The Hollywood Studio System: A History
Disponibilità in 2 settimane
59,00 €
59,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Hollywood Studio System: A History - NA NA - cover

Descrizione


Despite being one of the biggest industries in the United States, indeed the World, the internal workings of the 'dream factory' that is Hollywood is little understood outside the business. The Hollywood Studio System: A History is the first book to describe and analyse the complete development, classic operation, and reinvention of the global corporate entitles which produce and distribute most of the films we watch. Starting in 1920, Adolph Zukor, Head of Paramount Pictures, over the decade of the 1920s helped to fashion Hollywood into a vertically integrated system, a set of economic innovations which was firmly in place by 1930. For the next three decades, the movie industry in the United States and the rest of the world operated by according to these principles. Cultural, social and economic changes ensured the dernise of this system after the Second World War. A new way to run Hollywood was required. Beginning in 1962, Lew Wasserman of Universal Studios emerged as the key innovator in creating a second studio system. He realized that creating a global media conglomerate was more important than simply being vertically integrated. Gomery's history tells the story of a 'tale of two systems 'using primary materials from a score of archives across the United States as well as a close reading of both the business and trade press of the time. Together with a range of photographs never before published the book also features over 150 box features illuminating aspect of the business.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2005
Paperback / softback
340 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9781844570645
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore