Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Fourth Estate at the Fourth Wall: Newspapers on Stage in July Monarchy France - Cary Hollinshead-Strick - cover
The Fourth Estate at the Fourth Wall: Newspapers on Stage in July Monarchy France - Cary Hollinshead-Strick - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Fourth Estate at the Fourth Wall: Newspapers on Stage in July Monarchy France
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
45,07 €
-5% 47,44 €
45,07 € 47,44 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
45,07 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
45,07 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Fourth Estate at the Fourth Wall: Newspapers on Stage in July Monarchy France - Cary Hollinshead-Strick - cover

Descrizione


New media are often greeted with suspicion by older media. The Fourth Estate at the Fourth Wall explores how, when the commercial press arrived in France in 1836, popular theater critiqued its corruption, its diluted politics, and its tendency to orient its content toward the lowest common denominator. July Monarchy plays, which provided affordable entertainment to a broad section of the public, constitute a large, nearly untapped reservoir of commentary on the arrival of the forty-franc press. Vaudevilles and comedies ask whether journalism that benefits from advertisement can be unbiased. Dramas explore whether threatening to spread false news is an acceptable way for journalists to exercise their influence. Hollinshead-Strick uses both plays and novels to show that despite their claims to enlighten their readers, newspapers were often accused of obscuring public access to information. Balzac’s interventions in this media sphere reveal his utopian views on print technology. Nerval’s and Pyat’s demonstrate the nefarious impact that corrupt theater critics could have on authors and on the public alike. Scholars of press and media studies, French literature, theater, and nineteenth-century literature more generally will find this book a valuable introduction to a cross-genre debate about press publicity that remains surprisingly resonant today.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2019
Paperback / softback
184 p.
Testo in English
229 x 152 mm
285 gr.
9780810140356
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore