Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Don't Be Evil
Disponibile su APP ed eReader Kobo
21,09 €
21,09 €
Disponibile su APP ed eReader Kobo
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
21,09 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
21,09 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Don't Be Evil
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi
Don't Be Evil
Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


A penetrating indictment of how today’s largest tech companies are hijacking our data, our livelihoods, our social fabric, and our minds—from an acclaimed Financial Times columnist and CNN analyst WINNER OF THE PORCHLIGHT BUSINESS BOOK AWARD ONE OF THE BEST BOOKS OF THE YEAR: Foreign Affairs, Evening Standard “Don’t be evil” was enshrined as Google’s original corporate mantra back in its early days, when the company’s cheerful logo still conveyed the utopian vision for a future in which technology would inevitably make the world better, safer, and more prosperous. Unfortunately, it’s been quite a while since Google, or the majority of the Big Tech companies, lived up to this founding philosophy. Today, the utopia they sought to create is looking more dystopian than ever: from digital surveillance and the loss of privacy to the spreading of misinformation and hate speech to predatory algorithms targeting the weak and vulnerable to products that have been engineered to manipulate our desires. How did we get here? How did these once-scrappy and idealistic enterprises become rapacious monopolies with the power to corrupt our elections, co-opt all our data, and control the largest single chunk of corporate wealth—while evading all semblance of regulation and taxes? In Don’t Be Evil, Financial Times global business columnist Rana Foroohar tells the story of how Big Tech lost its soul—and ate our lunch. Through her skilled reporting and unparalleled access—won through nearly thirty years covering business and technology—she shows the true extent to which behemoths like Google, Facebook, Apple, and Amazon are monetizing both our data and our attention, without us seeing a penny of those exorbitant profits. Finally, Foroohar lays out a plan for how we can resist, by creating a framework that fosters innovation while also protecting us from the dark side of digital technology. Praise for Don’t Be Evil “At first sight, Don’t Be Evil looks like it’s doing for Google what muckraking journalist Ida Tarbell did for Standard Oil over a century ago. But this whip-smart, highly readable book’s scope turns out to be much broader. Worried about the monopolistic tendencies of big tech? The addictive apps on your iPhone? The role Facebook played in Donald Trump’s election? Foroohar will leave you even more worried, but a lot better informed.”—Niall Ferguson, Milbank Family Senior Fellow at the Hoover Institution, Stanford, and author of The Square and the Tower
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

11:58:16
2019
Testo in en
9780593149782
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli Audiolibri venduti dal nostro sito sono in formato MP3 e protetti da un DRM proprietario Kobo.

Compatibilità:

Gli Audiolibri venduti dal nostro sito possono essere ascoltati sul tuo smartphone o tablet tramite la APP gratuita Kobo Books scaricabile da iOS o Android. Gli Audiolibri non possono essere scaricati in locale o trasferiti su un client di ascolto diverso da quello fornito tramite Kobo. Non è possibile ascoltare gli audiolibri con la Kobo APP Desktop. Puoi ascoltare gli Audiolibri tramite determinati eReader Kobo, utilizzando cuffie o casse con Bluetooth. Visita la pagina degli eReader per avere maggiori dettagli.

Cloud:

Gli Audiolibri venduti singolarmente dal nostro sito sono immediatamente sincronizzati sul tuo account personale in automatico. Successivamente all'acquisto, sono subito disponibili all'ascolto tramite i client di lettura Kobo compatibili.

Clicca qui servissero ulteriori informazioni

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore