Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective - cover
The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective
Disponibilità in 2 settimane
154,50 €
154,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
154,50 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
154,50 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity: A Global Perspective - cover

Descrizione


The Cultural Politics of Food, Taste, and Identity examines the social, cultural, and political processes that shape the experience of taste. The book positions flavor as involving all the senses, and describes the multiple ways in which taste becomes tied to local, translocal, glocal, and cosmopolitan politics of identity. Global case studies are included from Japan, China, India, Belize, Chile, Guatemala, the United States, France, Italy, Poland and Spain. Chapters examine local responses to industrialized food and the heritage industry, and look at how professional culinary practice has become foundational for local identities. The book also discusses the unfolding construction of “local taste” in the context of sociocultural developments, and addresses how cultural political divides are created between meat consumption and vegetarianism, innovation and tradition, heritage and social class, popular food and authenticity, and street and restaurant food. In addition, contributors discuss how different food products—such as kimchi, quinoa, and Soylent—have entered the international market of industrial and heritage foods, connecting different places and shaping taste and political identities.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Hardback
280 p.
Testo in English
234 x 156 mm
572 gr.
9781350162723
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore