Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Beyond the Market: Designing Nonmarket Accounts for the United States - National Research Council,Division of Behavioral and Social Sciences and Education,Committee on National Statistics - cover
Beyond the Market: Designing Nonmarket Accounts for the United States - National Research Council,Division of Behavioral and Social Sciences and Education,Committee on National Statistics - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Beyond the Market: Designing Nonmarket Accounts for the United States
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
48,69 €
-5% 51,25 €
48,69 € 51,25 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
48,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
48,69 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Beyond the Market: Designing Nonmarket Accounts for the United States - National Research Council,Division of Behavioral and Social Sciences and Education,Committee on National Statistics - cover

Descrizione


The national income and product accounts that underlie gross domestic product (GDP), together with other key economic data?price and employment statistics? are widely used as indicators of how well the nation is doing. GDP, however, is focused on the production of goods and services sold in markets and reveals relatively little about important production in the home and other areas outside of markets. A set of satellite accounts?in areas such as health, education, volunteer and home production, and environmental improvement or pollution?would contribute to a better understanding of major issues related to economic growth and societal well-being. Beyond the Market: Designing Nonmarket Accounts for the United States hopes to encourage social scientists to make further efforts and contributions in the analysis of nonmarket activities and in corresponding data collection and accounting systems. The book illustrates new data sources and new ideas that have improved the prospects for progress. Table of Contents Front Matter Executive Summary 1 Introduction 2 Accounting and Data Foundations 3 Home Production 4 The Role of the Family in the Production of Human Capital 5 Education 6 Health 7 The Government and Private Nonprofit Sectors 8 The Environment References Appendix: Biographical Sketches of Panel Members and Staff Index
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

224 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9780309093194
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore