Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Behavioral Social Choice: Probabilistic Models, Statistical Inference, and Applications - Michel Regenwetter,Bernard Grofman,A. A. J. Marley - cover
Behavioral Social Choice: Probabilistic Models, Statistical Inference, and Applications - Michel Regenwetter,Bernard Grofman,A. A. J. Marley - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Behavioral Social Choice: Probabilistic Models, Statistical Inference, and Applications
Disponibilità in 2 settimane
53,00 €
53,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
53,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
53,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Behavioral Social Choice: Probabilistic Models, Statistical Inference, and Applications - Michel Regenwetter,Bernard Grofman,A. A. J. Marley - cover

Descrizione


Behavioral Social Choice looks at the probabilistic foundations of collective decision-making rules. The authors challenge much of the existing theoretical wisdom about social choice processes, and seek to restore faith in the possibility of democratic decision-making. In particular, they argue that worries about the supposed prevalence of majority rule cycles that would preclude groups from reaching a final decision about what alternative they prefer have been greatly overstated. In practice, majority rule can be expected to work well in most real-world settings. Furthermore, if there is a problem, they show that the problem is more likely to be one of sample estimates missing the majority winner in a close contest (e.g., Bush-Gore) than a problem about cycling. The authors also provide new mathematical tools to estimate the prevalence of cycles as a function of sample size and insights into how alternative model specifications can change our estimates of social orderings.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2006
Paperback / softback
258 p.
Testo in English
229 x 152 mm
380 gr.
9780521536660
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore